بسیاری از افراد در مورد مفهوم سئو اطلاعات چندانی ندارند و می خواهند بدانند که سئو چیست و چه کاربردی دارد؟ 

مقدمه

سئو چیست و چه کاربردی دارد ؟ این سوالی است که اغلب مدیران مشاغل نوپا می پرسند. با گسترش نقش اینترنت در زندگی روزانه افراد، وب سایت های اینترنتی به بخش مهمی از بازاریابی و جذب مشتری تبدیل شده اند. اگر به دنبال جذب مشتریان آنلاین فراوان هستید، سئو کلید حل مشکل شماست.  

سئو یا SEO یعنی چه؟

سئو چیست و چه کاربردی دارد ؟ سئو (  SEO) به مجموعه ای از فعالیت های مرتبط با طراحی و راه اندازی وب سایت ها گفته می شود که باعث می شوند آن سایت جایگاه بهتری در جستجو کاربران کسب کند.

کلمه SEO صورت اختصاری عبارت Search Engine Optimization است و به معنای بهینه سازی سایت ها برای موتور های جستجوگر می باشد. با گذشت زمان معنای سئو تغییر پیدا کرده است و این مبحث شکل تازه ای به خود گرفته است. امروزه کارشناسان سئو را بهینه سازی تجربه کاربر در هنگام جستجو (Search Experience Optimization ) معرفی می کنند.

در معنای جدید سئو شامل فعالیت هایی می شود که موجب ارتقا کیفیت تجربه کاربری و رفاه بیشتر بازدید کنندگان وب سایت ها می شوند. در حقیقت به کمک الگوریتم های سئو تعیین شده برای موتور های جستجو، سایتی که بهترین تجربه کاربری را داشته باشد، در نتایج اول جستجو قرار می گیرد. 

سئو چیست؟

ارتباط بین سئو و موتور های جستجو

در بخش قبلی بررسی کردیم که سئو چیست و چه کاربردی دارد، اکنون به این مسئله می پردازیم که اصلا چرا موتور های جستجو به الگوریتم سئو نیاز دارند ؟ تمامی افرادی که در دیجیتال مارکتینگ فعالیت می کنند، از اهمیت سئو و تاثیر رتبه سایت در افزایش ترافیک ورودی سایت ها با خبر هستند. معمولا افرادی که به تازگی با سئو آشنا شده اند، با پرسش هایی روبرو می شوند که درک اهمیت سئو را قدری برای آن ها مشکل می کنند.

به عنوان مثال چرا موتورهای جستجو قادر به تشخیص محتوای با کیفیت نیستند برای رتبه بندی سایت ها به سئو نیاز دارند ؟ در پاسخ به این سوال باید گفت هدف سئو تنها تشخیص محتوای ارزشمند و اعتبار بخشی به وب سایت ها نیست؛ بلکه این رتبه بندی های برای کاربران نیز با ارزش است.

در صفحه اول جستجو معمولا 10 سایت مرتبط نمایش داده می شود و هر سایتی که جایگاه بالاتری داشته باشد، شانس بیشتری برای بازدید دارد. بنابراین وقتی از سئو صحبت می کنیم منظور ما فقط قانون و قاعده طراحی سایت و انتشار محتوا نیست؛ بلکه تاکید بیشتر بر روی رقابت سخت و فشرده سایت ها برای کسب جایگاه بهتر می باشد. 

سئو ارگانیک چیست ؟ چگونه می توان تشخیص داد ؟

 سئو ارگانیک ( Organic Seo ) به نوعی همان سئو کلاه سفید تلقی می شود. این بخش از سئو شامل فعالیت هایی می شود که به صورت واقعی و اصولی موجب افزایش رتبه سایت می شود.

متاسفانه برخی برای افزایش جایگاه سایت ها از روش های غیر اصولی و سئو کلاه سیاه استفاده می کنند. سئو ارگانیک این روش ها را نفی می کند و با ارائه تکنیک های منطبق با الگوریتم موتور های جستجوگر کار موجب ارتقا سئو سایت و افزایش واقعی بازدید کنندگان آن می شود. به کمک این سئو احتمال کسب جایگاه اول جستجو بیشتر می شود و همچنین ماندگاری سایت در آن جایگاه نیز افزایش می یابد.

آیا سئو سایت باید توسط متخصص انجام شود ؟

ممکن است مبحث سئو سایت در مفهوم ساده به نظر برسد اما در اجرا بسیار پیچیده و حساس می باشد. در واقع سئو مجموعه ای از فعالیت های پیوسته و گوناگون می باشد که اجرای آن به دانش، تجربه کافی و زمان نیاز دارد. معمولا نحوه اجرای سئو بر اساس سه فاکتور : بودجه، زمان و شخص سئوکار انتخاب می شود. کسب و کار های اینترنتی به 2 روش می توانند فعالیت های مربوط به سئو سایت را مدیریت کنند : 

1. یادگیری حرفه ای سئو و انجام آن توسط مالک سایت : در این روش شخص مالک اصول سئو را یاد می گیرد و پس از آن بخش اعظمی از وقت و انرژی خود را صرف اجرای سئو می کند. معمولا کسب و کار های نوپا که بودجه کافی برای سرمایه گذاری در سئو ندارد از این روش استفاده می کنند. برای یادگیری صفر تا صد سئو و اصول کاربردی آن می توانید به بخش آموزش رایا مارکتینگ مراجعه کنید.

2. انجام سئو توسط شخص متخصص یا شرکت اجرایی : اگر اهمیت سئو را درک کرده باشید به خوبی می دانید که سپردن این پروژه به شرکت های تخصصی و معتبر بهترین روش برای موفقیت در این حوزه می باشد.

 هلدینگ فرتاک در حوزه طراحی سایت، استراتژی محتوا، سفارش تولید محتوا، تحقیق کلمات کلیدی، استراتژی بازاریابی، لینک دهی، گوگل وب مستر، بک لینک و… با بهترین کیفیت و هزینه ای اقتصادی ارائه می دهد.

راهنمای گوگل وبمستر در رابطه با سئو

حال که یاد گرفتیم سئو چیست و چه کاربردی دارد، نوبت به معرفی ابزار های آنالیز سئو سایت می رسد. گوگل وبمستر یک ابزار قدرتمند و رایج برای بررسی و ارزیابی وضعیت سئو سایت ها می باشد. اگر به دنبال راهی مطمئن برای توسعه کسب و کار آنلاین خود هستید، گوگل وبمستر بهترین انتخاب برای شما می باشد. این ابزار اطلاعات دقیقی از وضعیت سئو سایت شما و آمار ورودی سایت به شما می دهد.

دستور العمل های وبمستر بینگ در رابطه با سئو سایت   

بیشتر کارشناسان سئو سایت بر این باورند که رتبه سئو علاوه بر گوگل برای سایر جستجوگر ها مانند بینگ نیز می تواند مفید باشد. در شرایطی که سایت های رقیب بیشتر به دنبال بهینه سازی سایت برای گوگل هستند، سرمایه گذاری بر روی دیگر موتور های جستجو می تواند شانس پیروزی شما را افزایش دهد.

همانطور که می دانید علت اصلی محبوبیت بینگ در جذب ترافیک، تبلیغات اقتصادی، جذب بازدید کننده های ثابت، بازگشت سرمایه گذاری می باشد. از طرفی بسیاری از اعمال مربوط به سئو گوگل بر روی بینگ نیز قابل اجرا می باشد، بنابراین بهتر است که برای آن نیز تلاش کنید.

آشنایی با سئو محلی و سئو بین المللی

پیش از این دانستیم که مفهوم کلی سئو چیست و چه کاربردی دارد، با این همه باید در نظر داشته باشید که مبحث سئو بسیار جامع تر از آن است. اگر کمی درباره سئو مطالعه کنید، احتمالا با عبارت هایی مثل سئو محلی و بین المللی روبرو می شوید. این دو عبارت به منطقه جغرافیایی مرتبط با سایت تعلق دارد که در ادامه به بررسی آن ها پرداخته ایم.

سئو محلی (Local SEO  ) مربوط به بخشی از فعالیت های سئو می شود که به منظور رتبه گرفتن در یک منظقه جغرافیای خاص انجام می گیرند. در این بخش از سئو بیشتر به فعالیت های سئو داخلی مانند تولید محتوا، لینک سازی و… پرداخته می شود.

در مقابل سئوی محلی، سئو بین المللی قرار دارد. در این سئو فرایند بهینه سازی سایت برای کشور مورد نظر انجام می گیرد. در واقع تکنیک های این سئو باعث می شود تا موتور جستجوگر به صورت هدفمند رتبه یک سایت را برای کشور هدف ارتقا دهد. این سئو بیشتر برای کسب و کار های مرتبط با صادرات کاربرد دارد.

سئو بین المللی

مشاوره رایگان سئو و آنالیز سایت در رایا مارکتینگ

برای بررسی کیفیت سئو سایت خود می توانید به بخش آنالیز رایگان سئو در رایا مارکتینگ مراجعه کنید. در این آنالیز وب سایت شما بر اساس فاکتور های سئو توسط متخصصین سئوکار بررسی و ارزیابی می شود و گزارشی از وضعیت سئو سایت شما به همراه استراتژی های مناسب برای رفع نواقص آن به شما ارائه می گردد.

تولید محتوا به نوعی به عنوان پایه و اساس سئو معرفی می شود و معمولا تفاوت قیمت خدمات سئو رایا مارکتینگ بر همین اساس می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد هزینه اجرای سئو می توانید به هزینه سئو مراجعه کنید.

جمع بندی

ما در این مطلب بررسی کردیم که سئو چیست و چه کاربردی دارد. همانطور که ملاحظه می کنید، رتبه سئو مهمترین عامل در توسعه کسب و کار های اینترنتی می باشد. تیم مشاوره فرتاک در تمام مراحل توسعه و گسترش کسب و کارتان، همراه شما می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *