اگر قصد راه‌اندازی سایت دارید احتمالا با اصطلاحاتی چون طراحی سایت فروشگاهی، طراحی سایت خدماتی، شرکتی و غیره روبرو شدید. شاید این مسئله برای شما این سوال را ایجاد کرده باشد که مگر نحوه طراحی سایت‌ها با هم متفاوت است؟ چه عواملی باعث می‌شود نوع طراحی سایت، خدماتی باشد یا شرکتی؟ تفاوت سایت فروشگاهی و شرکتی چیست؟ هر کدام از انواع مختلف سایت‌ها چه کاربردی دارند؟
در این مقاله از وبلاگ فرتاک ، به طور ویژه درباره تفاوت سایت شرکتی با فروشگاه آنلاین صحبت می‌کنیم. همچنین در این مقاله مروری بر ویژگی‌های این دو نوع وب‌سایت خواهیم داشت.
بنابراین اگر شما هم سوالاتی مشابه سوالات بالا دارید، این مقاله را تا انتها مطالعه بفرمایید.

در این روزها همه چیز در اینترنت پیدا می‌شود. طبیعتا کاربران نیز برای خرید یا کسب اطلاعات بیشتر درباره سازمان‌ها، اول به اینترنت مراجعه می‌کنند.
پس اگر می‌خواهید در این فضا زنده بمانید و کاربران بتوانند شما را در اینترنت بیابند، باید به فکر طراحی سایت و راه‌اندازی آن باشید. در این صورت است که می‌توانید کسب‌وکار خود را متحول کنید و به واسطه اعتباری که به دست می‌آورید، درآمد بالاتر داشته باشید.
اما سایت‌ها انواع مختلف دارند که بسته به خدمات و امکانات‌شان به انواع سایت‌های خدماتی، شرکتی، فروشگاهی، شخصی، مدارس و غیره تقسیم می‌شوند.
پرمتقاضی‌ترین انواع طراحی سایت مربوط به دو نوع فروشگاهی و شرکتی است. به همین دلیل قبل از انتخاب نوع سایت بهتر است تفاوت سایت فروشگاهی و شرکتی را بدانید تا مناسب‌ترین نوع طراحی سایت را برای بیزینس‌تان انتخاب کنید.
ما در ادامه این مطلب، تفاوت سایت فروشگاهی و شرکتی را به طور ویژه بررسی می‌کنیم.

قبل از صحبت درباره تفاوت سایت فروشگاهی و شرکتی، اجازه دهید اول درباره مفهوم طراحی سایت فروشگاهی و شرکتی صحبت کنیم و امکانات هر کدام از این دو نوع وب‌سایت را معرفی کنیم. تا در نهایت بتوانیم درباره تفاوت سایت فروشگاهی و شرکتی صحبت کنیم.
فروشگاه آنلاین وب‌سایتی است که به صاحبان کسب‌‌وکار اجازه می‌دهد کالاها، خدمات و محصولات دیجیتالی یا فیزیکی را از طریق اینترنت بفروشند.
با کمک سایت فروشگاهی، کسب‌وکارها می‌توانند سفارشات را پردازش کنند، پرداخت‌ها را بپذیرند، حمل‌و‌نقل و تدارکات را مدیریت کنند و به مشتریان خود خدمات ارائه دهند.
به عنوان مثال سایت معروف دیجی‌کالا را می‌توان به عنوان موفق‌ترین سایت فروشگاهی ایران معرفی کرد.
در سایت فروشگاهی کاربر باید به راحتی بتواند در صفحه در مسیر درست حرکت کند تا به هدف که همان فروش کالا است، برسد.
به همین دلیل نوع طراحی آن نقش مهمی در موفقیت یا شکست بیزینس دارد. برای ایجاد چیدمان مناسب در طراحی سایت فروشگاهی، نیاز به دانش فنی بالا و آشنایی کامل با تجربه و رابط کاربری دارید. بنابراین کار باید به افراد حرفه‌ای سپرده شود.
تیم SEOEDU، تجربیات و رزومه‌ای درخشان در زمینه طراحی و راه‌اندازی سایت‌های فروشگاهی دارد. شما می‌توانید با پرداخت مناسب‌ترین قیمت طراحی سایت فروشگاهی، صاحب فروشگاه آنلاینی حرفه‌ای شده و به درآمد بالا برسید.

• سرعت بالای بارگذاری صفحات وب

• طراحی سایت واکنش‌گرا

• ایجاد صفحه محصولات

• ایجاد امکاناتی چون “سبد خرید”، “درگاه پرداخت”

• تعریف امکان چت آنلاین با پشتیبان سایت

• تعریف امکان فیلتر کردن محصول بر اساس برند، سایز، قیمت و غیره

• تعریف قابلیت جستجو

• امکان بزرگ‌نمایی و چرخاندن عکس محصول

• ایجاد فرم‌های چون “فرم عضویت”، “فرم ورود”، “پنل کاربری” برای مدیریت سفارشات

• تعریف بخشی در صفحات محصول برای کامنت گذاشتن کاربران

• تعریف سیستم گزارش‌گیری حرفه‌ای جهت مشاهده سفارشات

• تعریف قابلیتی برای انتخاب نحوه پرداخت، نحوه ارسال و زمان تحویل محصول توسط خود مشتری

در دنیای امروز، هر شرکتی باید در اینترنت حضور داشته باشد. طراحی سایت شرکتی فرایندی است که به واسطه آن شرکت‌ها و سازمان‌ها می‌توانند حضور فعال در دنیای آنلاین داشته باشند.
برای معرفی سازمان یا برند در فضای مجازی، از سایت شرکتی استفاده می‌شود. در سایت شرکتی محصول یا خدماتی فروخته نمی‌شود، بلکه اطلاعات کامل درباره محصولات/خدمات شرکت به کاربران ارائه می‌شود.
هدف از طراحی سایت شرکتی، تعامل بیشتر با مشتریان جهت جلب اعتماد آن‌ها است. در نتیجه یکی از مهم‌ترین صفحات این‌گونه سایت‌ها، صفحه “درباره ما” می‌باشد.
اما هدف اصلی سازمان‌ها از سفارش طراحی سایت شرکتی چیست؟ معمولا اهداف زیر در راه‌اندازی سایت شرکتی دنبال می‌شود که عبارتند از:
• ۱. نمایش مشخصات شرکت،
• ۲. انجام اطلاع‌رسانی مانند رویدادها یا فعالیت‌ها،
• ۳. انعکاس اخبار موفقیت شرکت،
• ۴. تقویت شهرت برند،
• ۵. اطلاع‌رسانی در مورد خدمات و محصولات،
• ۶. جلب اعتماد در کاربران.

آمارها نشان می‌دهند که ۷۵ درصد کاربران، از روی سایت درباره اعتبار شرکت قضاوت می‌کنند. به همین دلیل طراحی سایت باید حرفه‌ای، اصولی و منطبق بر تجربه کاربری مناسب باشد تا تصویری ماندگار و زیبا در ذهن مخاطبان شما ایجاد کند. تنها در این صورت است که سازمان‌ها در جلب اعتماد مشتریان موفق خواهند بود.
ما در مجموعه SEOEDU به واسطه در اختیار داشتن تیمی حرفه‌ای از کارشناسان طراح سایت و متخصصین “UI/UX”، رزومه درخشان و تجربیات فراوان در زمینه راه‌اندازی سایت شرکتی داریم.
شما می‌توانید به ما اعتماد کنید و با مناسب‌ترین قیمت، صاحب سایتی حرفه‌ای شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره قیمت طراحی سایت شرکتی با ما تماس بگیرید.

• طراحی وب ریسپانسیو

• طراحی سایت چند زبانه

• قرار دادن کاتالوگ خدمات/محصول برای معرفی و بررسی همه‌جانبه

• ایجاد صفحه “درباره ما” به صورتی حرفه‌ای برای معرفی شرکت

• قرار دادن اطلاعات تماس با شرکت در مقابل چشمان کاربر و تعریف صفحه “تماس با ما”

• تعریف صفحاتی چون “شرایط نمایندگی شرکت”، “گارانتی محصولات”، “اخبار شرکت” و غیره

• تعریف ویژگی چت آنلاین برای ارتباط سریع با پشتیبان سایت

• تعریف بخشی برای قرار دادن نظرات مشتریان در سایت

• امکان ایجاد گالری برای قرار دادن محتواهای ویدیویی، صوتی و تصویری جهت معرفی و بیان دستاوردهای شرکت و معرفی محصولات

برای اینکه بدانید کدام نوع سایت مناسب بیزینس شما است باید مخاطبان خود را بشناسید. زیرا یکی از تفاوت سایت فروشگاهی و شرکتی، در نوع مخاطبان این دو سایت است.
کاربران سایت فروشگاهی افرادی هستند که به قصد خرید وارد سایت می‌شوند. بنابراین تمرکز باید معرفی محصول و ترغیب مشتری به خرید باشد. اما مخاطب سایت شرکتی، افرادی هستند که می‌خواهند با خدمات/محصولات شرکت بیشتر آشنا شوند و اعتبار سازمان را بسنجند. بنابراین تمرکز سایت شرکتی روی بازاریابی، جلب اعتماد و برندسازی است.

سایت شرکتی نباید با سایت فروشگاهی اشتباه گرفته شود. یکی از تفاوت سایت فروشگاهی و شرکتی در این است که هدف وب‌سایت شرکتی تبلیغ کل شرکت است. در حالی که هدف سایت فروشگاهی فروش محصولات از انواع برندها است.

دیگر تفاوت سایت فروشگاهی و شرکتی در نوع صفحات آن‌ها است. سایت‌های شرکتی معمولا دارای بخش‌هایی چون آخرین اخبار، درباره محصولات/خدمات، صفحه “درباره ما”، صفحه “ارتباط با ما”، “گالری‌ تصاویر” و حتی قیمت محصولات/خدمات هستند.
اما سایت فروشگاهی صفحات بیش‌تری نسبت به سایت شرکتی دارد. این نوع سایت‌ها علاوه بر دارا بودن امکانات سایت شرکتی، دارای “دسته‌بندی محصولات”، صفحه “محصولات”، قسمت “ثبت سفارش”، “سبد خرید” و “درگاه پرداخت” می‌باشند.

نحوه تولید محتوا برای سایت‌های فروشگاهی و شرکتی متفاوت است. زیرا این دو سایت، مخاطبان متفاوتی دارند.
هدف از تولید محتوا سایت شرکتی اطلاع‌رسانی است و هدف آن افزایش آگاهی مخاطب از برند و جلب اعتماد وی است. اما سایت فروشگاهی باید محتواهایی درباره محصول با هدف ترغیب مشتری به خرید تولید شود. بنابراین از دیگر تفاوت سایت فروشگاهی و شرکتی، لحن محتوا و هدف آن است.

در نهایت داشتن امکان خرید و وجود درگاه پرداخت، از دیگر تفاوت سایت فروشگاهی و شرکتی است. به همین دلیل حفظ امنیت سایت‌های فروشگاهی اهمیتی چند برابر نسبت به سایت های شرکتی دارد.

در این مطلب درباره تفاوت سایت فروشگاهی و شرکتی صحبت کردیم. در ادامه می‌خواهیم درباره اشتراکات در طراحی سایت فروشگاهی و شرکتی نیز صحبت کنیم.
تغییر و تحولات سریع، دنیای طراحی سایت را نیز تحت‌تاثیر قرار داده است و به طور مداوم ویژگی‌ها و استانداردهای جدید برای سایت معرفی می‌شوند. با این‌حال همچنان رعایت چندین نکته در طراحی سایت فروشگاهی و شرکتی ضروری است.

ظاهر وب‌سایت نباید کاربران را گیج کند. بلکه باید مهم‌ترین عناصر وب سایت در جلو و مرکز قرار بگیرد تا مسیر حرکت در سایت برای کاربر واضح باشد. پس از طراحی شلوغ پرهیز کنید.
سایتی که ظاهر ساده‌ای دارد سریع‌تر بارگذاری می‌شود. همچنین بازدیدکننده می‌تواند اطلاعات بیشتری از سایت دریافت کند. در نتیجه میزان تعامل افزایش یافته و نرخ پرش نیز پایین‌تر خواهد بود. حذف عناصر غیرضروری به شما کمک می‌کند تا توجه کاربر را مهم‌ترین بخش‌ها جلب کنید.

اولین برداشت کاربر از سایت بسیار مهم است. بنابراین اگر وب سایت شما کند باشد یا رابط کاربری ضعیفی داشته باشد، حتی با داشتن بهترین محصولات/خدمات نمی‌توانید اعتماد کاربر را جلب کنید.
پس برای سفارش سایت، دنبال شرکتی باشید که از دانش متخصصین “UI/UX” در کنار طراحان سایت استفاده کند تا بتوانید تجربه کاربری عالی برای بازدیدکنندگان ایجاد کنید.

در کنار توجه به ظاهر سایت، بهینه‌سازی آن برای گوگل و افزایش کیفیت محتوا نیز مهم است. زیرا اگر محتوا با ارزش باشد، کاربر دوباره به سایت برمی‌گردد.
تولید محتوا با کیفیت علاوه بر جذب مخاطب، تاثیر مثبت بر رتبه سایت از نظر سئو دارد.
همان‌طور که گفتیم، یکی از تفاوت سایت فروشگاهی و شرکتی نوع محتوا است. برای سایت فروشگاهی محتوا باید شامل توضیحات محصول/خدمات در قالب فیلم، عکس و پست‌های وبلاگ باشد.
اما در سایت شرکتی هدف محتوا، ارائه اطلاعات به کاربران برای ارتقای آگاهی از برند، ایجاد وفاداری به برند و افزایش تعامل بازدیدکنندگان است.

در این مطلب تفاوت سایت فروشگاهی و شرکتی را شرح دادیم. اما اینکه کدام یک را انتخاب می‌کنید، بستگی به نوع کسب‌وکار، هدف‌تان و نوع مشتریان‌تان شما دارد.
اگر قصدتان از ایجاد سایت تنها فروش محصول است، می‌توانید سایت فروشگاهی سفارش دهید. اما اگر هدف شما از داشتن سایت، افزایش آگاهی از برند، معرفی بیزینس‌تان و خدمات/محصولات به کاربران است، طراحی سایت شرکتی مناسب شماست.
اما به طور کلی نحوه طراحی سایت وردپرسی یا اختصاصی باید به‌ شکلی باشد که اگر شخصی برای اولین بار و بدون شناخت قبلی وارد سایت شما شد، از فعالیت شما مطلع شود. به‌گونه‌ای که تصویری ایده‌آل از کسب‌وکار شما در ذهنش ایجاد شود.
مهندسین تیم فرتاک، با آخرین تکنولوژی‌های طراحی سایت آشنا هستند و می‌توانند در کوتاه‌ترین زمان سایت با بهترین کیفیت برای شما راه اندازی کنند. ما در سراسر کشور فعال هستیم و به تمامی هم‌وطنان عزیز خدمات تخصصی طراحی و سئو سایت ارائه می‌دهیم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *